Uus Riigikogu koosseis pidas esimese istungi
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Selle aasta 5. märtsil toimusid Eestis Riigikogu valimised.
Valituks saanud liikmed kogunes 10. aprillil oma esimesele istungile.
Istungi avas president Alar Karis.
Pärast presidendi kõnet andsid Riigikogu liikmed ametivande.
Ametivande teksti luges ette Riigikogu vanim liige Enn Eesmaa.
Vandele kirjutasid alla kõik Riigikogu liikmed.
Millega tegeleb Riigikogu?
Riigikogu ülesanded on:
- luua seaduseid
- võtta vastu otsuseid
- lubada peaministril moodustada valitsus
- võtta vastu riigieelarve
- valida Eestile president
- suhelda teiste riikide esindajatega
- kontrollida valitsuse tegemisi.
Riigikogusse kuulub 101 liiget,
keda valitakse valimistel neljaks aastaks.
Riigikogu kohad jagunevad erakondade vahel.
Riigikogu liikmeid kutsutakse saadikuteks või riigikogulasteks.
Riigikogu istungid toimuvad Tallinnas Toomapea lossis.
2023. aasta valimised
Riigikokku valiti kuue erakonna saadikud.
2023. aasta valimised võitis Reformierakond.
ERAKOND | KOHTADE ARV RIIGIKOGUS |
---|---|
Reformierakond | 37 |
EKRE | 17 |
Keskerakond | 16 |
Eesti 200 | 14 |
Sotsiaaldemokraadid | 9 |
Isamaa | 8 |

Katrin Jõgisaar
Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!