Eestis lõppesid Euroopa Parlamendi valimised
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
9. juuni õhtul lõppesid Euroopa Liidus Euroopa Parlamendi valimised.
Eesti valijad valisid 7 Euroopa Parlamendi liiget.
Eestis käis hääletamas peaaegu 38% kõigist valijatest.
Kes pääsesid Euroopa Parlamenti?
Eesti valimistel võitis erakond Isamaa.
Isamaa kandidaatidele andsid inimesed kõige rohkem hääli.
Erakond Isamaa saab saata Euroopa Parlamenti 2 saadikut.
Nende saadikuteks on Jüri Ratas ja Riho Terras.
Vähem hääli kogus Sotsiaaldemokraatlik Erakond.
Ka nemad saavad saata Euroopa Parlamenti 2 saadikut.
Nende saadikuteks on Marina Karjurand ja Sven Mikser.
Ühe saadiku saavad saata Reformierakond, Keskerakond ja EKRE.
Nende saadikuteks on Urmas Paet (Reformierakond), Jaak Madison (EKRE), Mihhail Kõlvart (Keskerakond).
Erakondade antud häälte arv:
- Isamaa – 79 170 häält
- Sotsiaaldemokraatlik Erakond – 71 171 häält
- Reformierakond – 66 017 häält
- EKRE – 54 712 häält
- Keskerakond – 45 767 häält
Kõige rohkem hääli kogus Marina Kaljurand.
Kes ei pääsenud Euroopa Parlamenti?
Euroopa Parlamenti ei pääsenud erakonnad:
- Parempoolsed
- KOOS
- Eesti 200
- Rohelised
Parempoolsetest sai parima tulemuse Rainer Saks.
Erakonna Koos ainus kandidaat oli Aivo Peterson.
Erakonnast Eesti 200 sai kõige rohkem hääli Indrek Tarand.
Eestimaa Rohelistest sai kõige rohkem hääli Evelyn Sepp.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!