Kuhu pöörduda vaimse tervise murega?

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Süda
Foto: Pixabay

Lihtsaskeeles.ee annab nõu, 
kuhu pöörduda vaimse tervise mure korral. 

Kui tunned, 
et vaimse tervise mure hakkab su elu segama,
tasub küsida abi.

Võid julgelt rääkida oma perearstiga
Soovi korral küsi nõu
perearsti nõuandetelefonilt 1220.

Psühhiaatrile saad aja kinni panna helistades polikliiniku registratuuri.
Perearsti saatekirja vaja ei ole.

Perearst ja psühhiaater saavad sulle määrata ravimeid.

Kirja teel saad nõu küsida: 

Kui murega on kiire: 

  • siis helista 
  • või pöördu erakorralisele vastuvõtule.

Lasteabi telefon 116 111 
aitab lapsi ja lastega seotud murede korral.
Helistada võid nii päeval kui öösel. 

Ohvriabi telefon 116 006 aitab
kui oled kogenud vägivalda või kaotanud lähedase.
Helistada võid nii päeval kui öösel.

Hingehoiu telefon 116 123 
kuulab ära su mured. 
Helistada võid iga päev kella kahest päeval kuni südaööni.

Eluliini telefon 6 558 088 
kuulab ära su mured. 
Helistada võid iga päev kella seitsmest õhtul kuni seitsmeni hommikul. 

Kiirabi number on 112.
Võid helistada nii päeval kui öösel.
Lihtsaskeeles.ee “Õpi kutsuma kiirabi, politseid või päästjaid”

Võid pöörduda erakorralisele vastuvõtule. 
Abi saab nii päeval kui öösel. 

  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Tallinnas
    telefon: 6172 550
    aadress: Paldiski mnt 52, Tallinn
  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Tartus
    telefon: 731 8764
    aadress: Raja 31, kabinet B 1002, Tartu
  • Psühhiaatriaosakonna valvetuba Pärnus
    telefon: 516 0379
    aadress: Ristiku 1, Pärnu
  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Viljandis
    telefon: 435 4255
    aadress: Pargi tee 14, Jämejala
  • Erakorralise meditsiini osakond Ahtmes
    telefon: 331 1074
    aadress: Ilmajaama 12 (Ahtme linnaosa), Kohtla-Järve
  • Erakorralise meditsiini osakond Narvas
    telefon 357 1795
    aadress: Haigla 1, Narva
FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top