Vaktsineeri ennast gripi vastu
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Sügisel on õige aeg ennast gripi vastu vaktsineerida.
Mis on gripp?
Gripp on nakkushaigus,
mida põhjustavad gripiviirused.
Kui haigestud grippi,
siis tunned ennast halvasti.
Kui haigestud grippi,
võivad sul olla:
- palavik
- peavalu
- köha ja nohu
- väsimust ja nõrkust
- valu lihastes ja liigestes
Gripi tagajärjel võivad tekkida tüsistused.
Gripi tüsistused on ootamatud tervisemured.
Tüsistusteks võivad olla erinevad haigused
hingamiselundites ja neerudes.
Siis on terveks saamine keerulisem.
Mõned inimesed põevad grippi väga raskelt.
Raskelt haigeks jäädes võib sattuda haiglasse või surra.
Kuidas toimub vaktsineerimine?
Vaktsiin on ravim,
mis õpetab keha haiguse vastu võitlema.
Gripivaktsiin süstitakse käevarde.
Seda süstimist nimetatakse vaktsineerimiseks.
Tasuta saab gripi vastu vaktsineerida inimene,
kes kuulub riskirühma.
Inimesele, kes riskirühma ei kuulu,
maksab gripivaktsiin 15–30 eurot.
Riskirühmaks kutsutakse inimesi,
kellel on suurem oht saada grippi
ja kelle jaoks haigus võib olla raskem.
Gripivaktsiini saavad tasuta teha:
- kuni 7-aastased lapsed
- lapseootel naised
- üle 60-aastased inimesed
- tervisemuredega alla 18-aastased noored
- hoolekande teenusel olevad inimesed
Mida tähendab vaktsiini kaitse?
Sa võid ka pärast vaktsineerimist haigestuda,
aga põed siis kergemini.
Gripivaktsiin hakkab mõjuma 2 nädalat pärast süsti.
Vaktsiin kaitseb kestab ühe aasta.
Kuidas vaktsineerida?
Pane kinni aeg vaktsineerimiseks:
- perearstikeskuses
- apteegis või
- muus raviasutuses üle Eesti.
Kui tahad rohkem teada vaktsineerimise kohta,
siis loe vaktsineeri.ee/et/gripp.
Kui tahad rohkem teada,
kus saab vaktsineerida,
siis loe vaktsineeri.ee/et/lahen-vaktsineerima.
Kui tahad rohkem teada apteegis vaktsineerimise kohta,
siis loe vaktsineeriapteegis.ee/gripp
Kuidas püsida terve?
- Ära mine haige inimese lähedale.
- Haigena püsi kodus.
- Vajadusel kanna maski.
- Aevastades või köhides kata oma suu ja nina pabertaskurätiga või varrukaga.
- Pese käsi. Sage kätepesu kaitseb sind ja sinu lähedasi viiruste eest.
- Väldi näo, suu ja silmade puudutamist pesemata kätega.
- Ela tervislikult – maga piisavalt, tegutse, väldi stressi, joo piisavalt vedelikku, söö korralikku toitu.


Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!