Tele2 Eesti hoiatab pettuste eest
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
- Avaldatud: 6. juuli 2023
- Autor: Katrin Jõgisaar
- Teksti on testinud 2 vaeglugejat.
Tele2 hoiatab pettuste eest.
Petturid helistavad inimestele ja
nimetavad ennast Tele2 töötajateks.
Petturid hirmutavad jutuga,
et telefoninumber suletakse või
tuleb kiiresti siseneda iseteenindusse.
Petturid paluvad kõne saajal:
- kasutada koode või paroole
- laadida alla tundmatu rakendus.
Rakenduse abil saavad petturid inimeste tegemisi jälgida.
Sellist rakendust kutsutakse nuhktarkvaraks.
Petturite kätte sattunud andmetega saab teha halba.
Petturid teevad kõnesid varastatud telefoninumbritelt.
Tele2-s turvalisusega tegeleva Triin Paltsi sõnul on pettuste arv iga nädalaga kasvanud.
Siiani on petukõned toimunud vene keeles.
Tele2 selliseid kõnesid ei tee.
Tele2 ei logi kunagi sisse klientide iseteenindusse.
Kaitse ennast pettuste eest!
Kui saad kahtlase kõne,
katkesta see kohe.
Ära lase petturil ennast mõjutada.
Ära ütle helistajatele oma isiklikke andmeid, koode ega paroole.
Ükski korralik asutus ei küsi selliseid andmeid telefoni ega SMSi teel.
Ära lae alla tundmatut rakendusi.
Ära vajuta tundmatutele linkidele sõnumites.
Tele2 palub kahtlase sisuga kõnedest ja sõnumitest märku anda kirjutades aadressile info@tele2.ee.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!