Tallinna tramm tähistab 135. sünnipäeva suure peoga
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
135 aastat tagasi 24. augustil hakkas Tallinnas püsivalt sõitma tramm.
1888. aastal sõitma hakanud tramm liikus hobuste abil.
Esimene trammiliin liikus Viru väljaku Kadrioru vahel.
26. augustil tähistab aktsiaselts Tallinna Linnatransport trammiliikluse sünnipäeva.
Kell 10.30 algab Vana-Lõuna ringilt läbi linna Koplisse suunduv vanade trammide paraad.
Kell 12 algab Kopli trammide depoos rahvapidu.
Depoo asub aadressil Kopli 118.
Tallinna Linnatranspordi esindaja Kaido Padari sõnul
on tramm Tallinnale sama tähtis sümbol nagu Vana Toomas Raekoja tornis.
Trammide ajaloost
24. augustil 1888 alustas sõitmist esimene hobutramm.
Järgmised 30 aastat liikusid hobutrammid Narva, Tartu ja Pärnu maanteel.
1915. aastal hakkasid liikuma aurutrammid.
Need vedasid Koplis Balti Laevatehase töölisi.
Sündis Koplisse viiv trammiühendus.
Esimesed elektri abil liikuvad trammid ilmusid Tallinna tänavaile 28. oktoobril 1925.
Praegune trammiliiklus kujunes välja 1955. aastaks.
Kopli depoo avab linlastele uksed kell 12.
Seal saab nii vanu kui ka uusi tramme uudistada.
Depoos näidatakse filmiprogrammi.
Trammis sõites saab läbida trammipesula.
Jagatakse erilisi pileteid,
mida on võimalik märgistada nii,
nagu seda vanasti tehti.
- 12.00 alustab kontserdiga Tallinna Linnatranspordi puhkpilliorkester
- 12.30 esineb lõõtsamaestro Heino Tartes koos sõpradega.
- 13.30 laulab lastekoor Ellerhein kammerkoosseis.
- 14.30 astub lavale rahva lemmik Anne Veski.
- 15.15 esitab Jaak Joala laule Kaur-Erik Pääsuke.
- 16.00 tuleb lavale üllatusesineja.
Kopli lõpp-peatusest väljuvad ajalootrammi reisid,
kuhu saab registreerida muuseumi kodulehel linnamuuseum.ee
Kogu programm on tasuta.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

