Tallinn toetab aedade loomist

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Pildil on kogukonna-aiad.
Foto: Pexels

Mis toimub?

Tallinna linn annab sel aastal raha aedade loomiseks.
Nendes aedades inimesed kasvatavad taimi.

  • Õppeaiad asuvad koolide ja lasteaedade juures. 
  • Kogukonnaaias saavad inimesed ise toitu kasvatada.

Aedade loomiseks said raha taotleda:

  • koolid
  • lasteaiad 
  • ühingud.

Millal ja kus toimub?

Toetused antakse 2024. aasta jooksul.
Aiad tehakse Tallinnas valmis enne aasta lõppu.

Linn annab raha 39 uue aia tegemiseks.
Lisaks toetab linn vanade aedade parandamist.

Miks toimub?

Aedade eesmärk on:
• meelitada inimesi õue koos tegutsema
• õpetada lastele taimede kasvatamist
• tuua linna rohelust
• aidata inimestel olla terve

Näited uutest aedadest

• Kesklinna tuleb esimene permakultuuri aed.
Permakultuur on viis,
kuidas kasvatada taimi nii,
et see on loodusele hea.
• Eesti Afaasialiit teeb aia liikumispuudega inimestele.
• Kassisaba piirkonda tehakse väikesed aiad hoovidesse.
• Vana-Kalamaja tänavale tulevad peenrakastid.
• Lasnamäele tehakse juba viies kogukonnaaed.
• Nõmmele tuleb uus Vääniku ja Prääniku kogukonnaaed.
• Kadriorus tuleb Kadriaia kogukonnaaed.
• Hundipea piirkonda plaanitakse tulevikus uus kogukonnaaed.

Kust saab rohkem infot?

Loe linnaaianduse kohta: www.tallinn.ee/linnaaiandus

Mida sina pead tegema?

Kui tahad aeda teha,
siis jälgi infot uute taotlusvoorude kohta.

Kui sul on juba aed,
vaata, kas saad ka toetust küsida.

Kui tahad aedadesse appi minna,
leia endale lähim kogukonnaaed.

FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top