Riigikogu sotsiaalkomisjoni hakkab juhtima Õnne Pillak
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Selle aasta 5. märtsil toimusid Eestis valimised,
millega valiti Riigikokku uued liikmed.
101 valituks saanud Riigikogu liiget alustasid tööd 10. aprillil.
Selleks, et Riigikogu liikmed saaksid kiiremini ja paremini töötada,
jagunevad nad väiksematesse rühmadesse.
Iga rühm tegeleb kindlate teemadega.
Selliseid rühmasid kutsutakse komisjonideks.
Suur osa Riigikogu liikmete tööst toimub komisjonides.
Kui tööd alustab uus Riigikogu koosseis,
pannakse kokku uued komisjonid.
Sotsiaalteemadega tegeleb sotsiaalkomisjon.
Värskelt loodud sotsiaalkomisjoni liikmed valisid oma juhiks Õnne Pillaku.
Tema asendajaks valiti Riina Solman.
Sotsiaalkomisjoni kuuluvad:
- Õnne Pillak
- Riina Solman
- Kalle Grünthal
- Andre Hanimägi
- Karmen Joller
- Tanel Kiik
- Helmen Kütt
- Irja Lutsar
- Eero Merilind
- Kristina Šmigun-Vähi
Huvi ja küsimuste korral loe lisa
Järgnevalt tutvustame artiklis kasutatud mõisteid.
Lugemiseks vajuta pealkirjale.
Mis on Riigikogu?
Riigikogu ülesanded on:
- luua seaduseid
- võtta vastu otsuseid
- lubada peaministril moodustada valitsus
- võtta vastu riigieelarve
- valida Eestile president
- suhelda teiste riikide esindajatega
- kontrollida valitsuse tegemisi.
Riigikogusse kuulub 101 liiget,
keda valitakse valimistel neljaks aastaks.
101 liiget koos kutsutakse Riigikogu koosseisuks.
Riigikogu kohad jagunevad erakondade vahel.
Riigikogu liikmeid kutsutakse saadikuteks või riigikogulasteks.
Riigikogu istungid toimuvad Tallinnas Toomapea lossis.
Millega tegelevad Riigikogu komisjonid?
Suur osa Riigikogu tööst tehakse komisjonides.
Komisjonides tegelevad riigikogulased valdkondade küsimustega ja eelnõudega.
Sotsiaalkomisjoni teemad:
- sotsiaalkindlustus
- töösuhted
- tervishoid
- pensionikindlustus
- toetused
- töötute kaitse
- sotsiaalhoolekanne
- lastekaitse
- ravikindlustus
Euroopa Liidu asjade komisjoni teemad:
- Euroopa Liidu poliitika
Keskkonnakomisjoni teemad:
- keskkonnakaitse
- looduse teemadega
- looduse varud
Kultuurikomisjoni teemad:
- kultuur
- haridus
- teadus
Maaelukomisjoni teemad:
- maaelu
- põllumajandus
- maareform
Majanduskomisjoni teemad:
- majandus
- ettevõtlus
- laenud
- transport (näiteks inimeste või kaupade vedu)
- meie igapäevane elukeskkond
- side (näiteks telefoniside ja internet)
- telekommunikatsioon (näiteks raadio ja televioon)
Põhiseaduskomisjoni teemad:
- põhiseades
- Riigikogu tegevus
- valimised
- kodakondsus
- isikuandmete kaitse
- rahvastiku arvestus
Rahanduskomisjoni teemad:
- riigieelarve
- maksud
- pangad
Riigikaitsekomisjoni teemad:
- riigi turvalisus
- riigikaitse
Väliskomisjoni teemad:
- teiste riikidega suhtlemine riikidega suhtlemine
Õiguskomisjoni teemad:
- erinevad õigused
Õiguseks kutsutakse erinevaid reegleid, mille abil riik toimib.
Reegliteks võivad olla näiteks seadused, määrused, otsused.
Viited kasutatud tekstidele
- Lihtsaskeeles.ee “Uus Riigikogu koosseis pidas esimese istungi”
- Riigikogu koduleht “Riigikogu komisjonid“
- Riigikogu koduleht “Sotsiaalkomisjoni esimeheks valiti Õnne Pillak“

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!