Riik maksab ühekordset toetust puuetega inimestele
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Mis toimub?
Riik maksab ühekordset toetust,
et vähendada mootorsõidukimaksu mõju.
Mootorsõidukimaksu kutsutakse ka automaksuks.
Kes saab toetust?
- Raske või sügava puudega lapsed
- Harvikhaiguse toetust saavad lapsed
- Raske või sügava puudega tööealised inimesed
Tööealiseks nimetatakse inimesi,
kes ei ole lapsed ega pensionärid.
kes ei ole lapsed ega pensionärid.
Kes ei saa toetust?
- Vanaduspensionit saavad puuetega inimesed
- Keskmise puudega lapsed ja tööealised
Kui palju toetust makstakse?
- Raske puudega laps või harvikhaigusega laps – 95 eurot
- Sügava puudega laps – 142 eurot
- Raske puudega tööealine – 60 eurot
- Sügava puudega tööealine – 250 eurot
Kuidas makstakse toetus välja?
- Toetus kantakse pangakontole või saadetakse kojukandega
- Raha makstakse alates 23. jaanuarist 2025
- Kõik toetused makstakse välja hiljemalt 31. märtsiks 2025
Kas toetuse saamiseks peab omama autot?
Ei.
Toetuse saamiseks ei pea omama autot.
Kas puuetega inimesed on mootorsõidukimaksust vabastatud?
Ei.
Puuetega inimesed ja nende jaoks kohandatud autod ei ole maksust vabastatud.
Alates 1. juunist 2025 tõusevad puudega inimeste sotsiaaltoetused.
Kust saab rohkem infot?
- Sotsiaalkindlustusamet – toetuste kohta
- Maksu- ja Tolliamet – mootorsõidukimaksu kohta
- Sotsiaalministeeriumi koduleht – pikem uudis

Katrin Jõgisaar
Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

