Mida tähendab Schengeni ala?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Uudiseid lugedes puutume sageli kokku Euroopa Liidu teemadega.
Nende uudiste mõistmiseks,
tuleb teada,
mida tähendab Euroopa Liit.
Lugude sarjas saame teada,
kuidas Euroopa Liit toimib.
Sel korral uurime,
mida tähendab Schengeni ala.
Euroopa Liitu kuulub 27 Euroopa riiki.
Ka Eesti kuulub Euroopa Liitu.
Euroopa Liidu eesmärk on teha koostööd.
Koostööd teevad Euroopa Liidu riigid.
Tavaliselt peab ühest riigist teise reisides esitama mitmeid lubasid ja dokumente.
Euroopa Liit moodustas Schengeni ala,
et alasse kuuluvate riikide kodanikel oleks lihtsam reisida.
Schengeni ala riikide kodanikud saavad minna ühest riigist teise lihtsamalt.
Tänu Schengeni alale on inimestel nüüd lihtsam puhata ja käia tööreisidel.
Schengeni ala moodustati 1985. aastal.
Schengeni alasse kuuluvad riigid on:
- Austria
- Belgia
- Horvaatia
- Tšehhi
- Taani
- Eesti
- Soome
- Prantsusmaa
- Saksamaa
- Kreeka
- Ungari
- Itaalia
- Läti
- Leedu
- Luksemburg
- Malta
- Madalmaad
- PoolaPortugal
- Slovakkia
- SloveeniaHispaania
- Rootsi
Schengeni alasse kuulub veel 4 riiki,
mis ei kuulu Euroopa Liitu:
- Island
- Liechtenstein
- Norra
- Šveits
Inimesed saavad kõikide nende riikide vahel
vabalt reisida.
Rohkem infot Euroopa Komisjoni kodulehel.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!