Liikumine aitab püsida terve
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Saa teada,
miks on tähtis iga päev liikuda.
Kuidas seda teha?
Kõige lihtsam viis liikuda,
on käia jalutamas.
Kui sul on kõndida keeruline,
leia endale mõni muu sobiv treening.
Proovi neid lihtsaid nõuandeid
ja tee liikumisest oma igapäevane harjumus!
Miks liikuda?
Püsi terve
Liikumine annab sulle parema enesetunde.
Värskes õhus treenimine karastab.
Parem tasakaal
Liikumine muudab lihased ja liigesed tugevamaks.
Kui oled harjunud liikuma,
on sul parem tasakaal.
Kui sul on hea tasakaal,
siis sa kukud harvem.
Parem tuju
Liikumine aitab halva tujuga toime tulla.
See aitab vähendada stressi ja muret.
Igapäevane liikumine annab energiat.
Parema uni
Kui sa liigud palju,
siis sa magad paremini.
Kuidas rohkem liikuda?
Sea eesmärke
Näiteks otsusta,
et jalutad või võimled iga päev
vähemalt pool tundi.
Seda saad teha nii kodus kui väljas.
Leia liikumist igas päevas
Kasuta lifti asemel treppe.
Kõnni lühikesi vahemaid jala.
Ka erinevad lihtsad tegevused aitavad liikuda.
Näiteks koristamist võib võrrelda võimlemisega:
- vii prügi välja
- pese vann puhtaks
- pühi ja pese põrandad puhtaks
- vaheta voodipesu
Proovi erinevaid treeninguid
Tee kindlaks,
milline trenn sulle sobib.
Liikumiseks sobivad näiteks:
- kõndimine
- jooksmine
- ujumine
- rattasõit
- võimlemine
- suusatamine
- uisutamine
- jõusaali treeningud
Istu vähem
Seisa ja liigu ringi,
kui sa töötad või vaatad televiisorit.
Leia lõbusaid tegevusi
Tantsi,
mine loodusesse matkama
või mängi sportmänge.
See kõik aitab liikuda.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!