Kuidas vähendada prügi mahtu?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Täis prügikott sisaldab tihti rohkem õhku kui sisu.
Kuidas toimida nii,
et prügikott oleks tühjem?
Vastus on lihtne.
Suure osa tekkivast prügist moodustavad pakendid.
Kaup pannakse pakendi sisse,
et kaupa kaitsta ja hoida.
Kui pakendi sisu on välja võetud,
on pakend seest tühi.
Tühi pakend võtab palju ruumi.
Sa saad vähendada prügi mahtu,
kui pressid pakendid kokku.
Võimalusel vii pakendid pakendite prügikasti.
Pitsakarp tuleb lahti võtta.
Seejärel saab karbi kokku suruda kahe papitüki paksuseks.
Papi ja paberi konteinerisse mahub pitsakarpe väga palju.
Pitsakarpi võib põletada ka ahjus või lõkkes.
Kui plastpudelil pole pandipakendi märki,
võib selle lihtsalt kokku suruda.
Eelnevalt eemalda kork.
Pudel peab olema loomulikult tühi.
Saia või leiva kilekotid võib kokku rullida või kolmnurkselt kokku voltida.
Kilekotid võib anda ka mõnele koeraomanikule.
Neid saab kasutada koera kaka korjamiseks.
Paberist ja papist karpe saab lihtsa vaevaga otstest avada.
Seejärel kokku suruda.
Siis ei võta nad enam nii palju ruumi.
Kui on ühesuguseid pakendeid,
siis saab need panna üksteise sisse.
Tetrapakendlt tuleb kork ära võtta
ja pakend lahti võtta.
Tulemuseks saad lapiku pakendi.
Pakendeid kokku voltides avastad peagi,
et prügikasti mahub palju rohkem prügi.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

