Kuidas liikuda libedaga?

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Pildil on libisemisvastased tallad, mis on tõmmatud tossude peale. Foto: Canva Pro

Talv muudab meie teed ja tänavad libedaks. 

Libedaga on lihtne kukkuda. 

Igal aastal juhtub sadu õnnetusi,
kus inimesed libeduse tõttu kukuvad.

Saame teada,
kuidas libedaga ettevaatlikumalt liikuda.

Vali sobivad jalatsid

Talveks vali jalatsid,
millel on libisemiskindlad tallad.

Tugevama mustriga kummist tallad libisevad vähem.

Kasuta libisemisvastaseid taldasid

Kui su jalatsid on libedad, 
kasuta eraldi taldasid,
mis takistavad libisemist.

Tuppa minnes saad need jalatsitelt eemaldada.

Käi aeglaselt ja tähelepanelikult

Väldi kiirustamist.

Jälgi oma ümbrusest. 

Kõnni kindlalt ja väikeste sammudega.

Kasuta käepidemeid ja tugesid

Kui on võimalik, 
hoia libedas kohas kinni käepidemetest või seinast.

Ka käimiskepid aitavad libedaga püsti seista.

Jälgi, kuhu astud

Väldi libedaid kohti nagu jääkamakad või märjad lehed.

Ära hoia pilku telefonil, 
kui pead liikuma libedal teel.

Kanna pehmendavaid riideid

Pane selga mitu kihti riideid,
mis kaitsevad sind,
kui sa peaksid kukkuma.

Tõrju libedat

Kui elad oma majas,
viska libeda tee peale 
näiteks soola, liiva, kruusa 
või mõnda muud libedust vähendavat vahendit.

Ole ettevaatlik autost väljudes

Astu autost välja aeglaselt. 

Veendu, et sinu jalad on kindlalt maapinnal enne, 
kui tõused ja autost lahti lased.

Julge küsida abi.

Tasakaalusta oma keha

Kui kannad poekotte, 
siis kanna raskusi mõlemas käes ühtlaselt. 
Nii hoiad oma keha tasakaalus.

Sa võid võtta poodi kaasa ka ratastega koti. 
Väga halva ilma korral,
võid toitu koju tellida.

Kasuta pimedas taskulampi 

Taskulamp aitab näha, 
kus sa kõnnid. 

Taskulamp on olemas ka paljudel telefonidel.

Oska kukkuda

Kui kukkumist ei saa ära hoida, 
püüa lõdvestuda. 

Ohutum on kukkuda istuli või külili. 

Sinu reied ja tuharad pehmendavad kukkumist.

Jälgi ilmateadet

Kui ilmateade hoiatab tugeva libeduse eest, 
püsi parem kodus.

Võta telefon kaasa

Kui telefon kaasas on, 
saad kutsuda pärast kukkumist abi. 


Loe lisa,
kuidas Tallinnas tõrjutakse lund ja libedust.

Kui märkad probleeme lumekoristuses,
helista Tallinna abitelefonile 14 410.

FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top