Konnade tõttu piiratakse Astangul liiklust
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
7. aprillist kuni 10. maini kehtib Tallinnas Astangu tänaval piirang mootori jõul liikuvatele sõidukitele.
Nendel päevadel kella kaheksast õhtul kuni kella seitsmeni tohib Astangu tänaval sõita ainult ühistransport.
Piirang kehtib vahemikus Kotermaa tänav 1 kuni Astangu tänav 19/3.
Piirang kehtestati neljandat korda,
et kaitsta konnasid.
Konnad on liikumas talvitumispaikadest tiikidesse,
kus nad pulmi peavad.
Astangule jõudmiseks või sealt lahkumiseks saab kasutada Järveotsa teed.
Tallinna linnal palus liiklust piirata Eestimaa Looduse Fond.
Miks konnad rändavad?
Konnad veedavad külma aja talveunes.
Nad talvituvad maapinda kaevunult, aga ka veekogudes.
Järglasi saavad konnad vees.
Konnad rändavad 2 korda aastas:
- kevadel suunduvad konnad veekogudesse pulmi pidama
- sügisel liigutakse tagasi talvituskohta.
Miks piiratakse liiklust Astangu tänaval?
Konnadel on kindlad teekonnad, mida nad rännates läbivad.
Astangu tänav Tallinnas jääb ette konnade rändeteele.
Konnade teekond talvituskohtadest tiikidesse ületab sõiduteed.
Kui liiklust ei piirata,
hukkuvad paljud konnad autorataste all.
Kuna enamasti liiguvad konnad päikeseloojangust hommikuni,
siis kehtib liikumiskeeld samal ajal.
Lisaks abistavad konnasid üle tee Eestimaa Looduse Fondi vabatahtlikud.
Miks on konnad olulised?
Konnad on looduse toimimiseks väga tähtsad.
See kui palju konni on,
mõjutab teisi loomi, linde ja ka inimesi.
Konnad on looduslikud kahjurite tõrjujad.
Nende järgi saab hinnata looduse seisundit.
Mida plaanitakse?
Lähiaastatel on plaanis Astangu tänava alla rajada konnatunnelid.
Astangu tänava plaanitakse paigaldada piirded.
Korrastatakse ka tiike,
mida konnad eluks vajavad.
Kus veel tuleb ettevaatlik olla?
Lisaks tuleks olla Tallinnas tähelepanelik Tähetorni tänaval.
Eriti palju on konnasid Veerme tänava ristmiku ümbruses.
Tähetorni tänaval on konnatunnelid ja piirded,
aga mitte kogu tänava ulatuses.
Viited kasutatud tekstidele
- Eestimaa Looduse Fond “Konnalt teel(t)”
- Tallinna veeb “Kevadine konnaränne sulgeb taas ajutiselt Astangul liikluse”


Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!