Konnade tõttu piiratakse Astangul liiklust

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
FOTO konn (1200 × 630 px). Autor Katrin Jõgisaar
Fotol on konn. Autor: Katrin Jõgisaar

Astangu tänaval on algamas konnade rändeaeg.

Nendel päevadel kella üheksast õhtul kuni kella kuueni hommikul tohib Astangu tänaval sõita ainult ühistransport.

Piirang kehtib Kotermaa tänav kuni Astangu tänav 19/3. 

Konnad on liikumas talvitumispaikadest tiikidesse,
kus nad pulmi peavad. 

Astangule jõudmiseks või sealt lahkumiseks saab kasutada Järveotsa teed.

Vaata lisa: 
Konnad teelt Facebooki leht

Miks konnad rändavad?

Konnad veedavad külma aja talveunes. 

Nad talvituvad maapinda kaevunult, aga ka veekogudes.

Järglasi saavad konnad vees. 

Konnad rändavad 2 korda aastas: 

  • kevadel suunduvad konnad veekogudesse pulmi pidama
  • sügisel liigutakse tagasi talvituskohta.

Miks piiratakse liiklust Astangu tänaval?

Konnadel on kindlad teekonnad, mida nad rännates läbivad. 

Astangu tänav Tallinnas jääb ette konnade rändeteele. 

Konnade teekond talvituskohtadest tiikidesse ületab sõiduteed.

Kui liiklust ei piirata, 
hukkuvad paljud konnad autorataste all.

Kuna enamasti liiguvad konnad päikeseloojangust hommikuni, 
siis kehtib liikumiskeeld samal ajal. 

Miks on konnad olulised?

Konnad on looduse toimimiseks väga tähtsad.

See kui palju konni on, 
mõjutab teisi loomi, linde ja ka inimesi.

Konnad on looduslikud kahjurite tõrjujad.

Nende järgi saab hinnata looduse seisundit.

FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top