Kes saab sügisel koroona vastu tasuta vaktsineerida?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Sügisest kevadeni haigestuvad inimesed sagedamini haigustesse,
mida põhjustavad viirused,
näiteks koroona ja gripp.
Seda aega nimetatakse viiruste hooajaks.
Sellel ajal saab ennast koroona ja gripi vastu vaktsineerida.
Sotsiaalministeerium tahab
koroona vastu tasuta vaktsineerida inimesi,
kellel on suurem oht raskelt haigeks jääda.
Selliseid inimesi kutsutakse riskirühmaks.
Eelmised aastad on näidanud,
et raskelt kipuvad haigestuma näiteks vanemad inimesed,
kes pole vaktsineeritud.
Vaktsiini saavad tasuta:
- üle 60-aastased inimesed
- lapseootel naised
- haiged lapsed ja täiskasvanud
- sotsiaalhoolekande teenuseid saavad inimesed
Vaktsiini pakutakse ka haiglates ja hooldekodudes töötavatele inimestele.
Seda, kas sina saad tasuta vaktsineerida,
saad küsida näiteks oma perearstilt.
Terviseameti andmetel satuvad koroonaga haiglasse peamiselt:
- üle 60-aastased inimesed ja
- vaktsineerimata inimesed.
Ka Maailma Terviseorganisatsioon soovitab kindlasti vaktsineerida
riskirühma kuuluvaid inimesi.
Kui tuleb uus ohtlik viirus,
võivad vaktsineerimise plaanid muutuda.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

