E-sigarette ei tohi olmeprügisse visata
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
E-sigaret on väike elektrooniline seade,
mida inimesed kasutavad suitsetamise asemel.
See on nagu suits,
aga ilma põlemiseta.
E-sigarette ei tohi olmeprügisse visata,
sest need on ohtlikud.
E-sigaretid tuleb pärast kasutamist õigesti ära visata.
Miks on e-sigaretid ohtlikud?
E-sigarettide akud võivad iseenesest süttida ja põhjustada tulekahjusid prügimägedel.
Nende akudes on ohtlikke aineid
nagu tsink, alumiinium, plii, nikkel ja liitium,
mis saastavad loodust.
Kuhu viia e-sigaretid?
E-sigaretid tuleb viia
- jäätmejaama,
- kauplusse tagasi,
- ohtlike jäätmete kogumispunkti või
- ohtlike jäätmete kogumisringile.
Kasutatud e-sigarette võetakse nendes kohtades tasuta vastu.
Infot e-sigarettide ära andmise kohta saab ka kuhuviia.ee lehelt,
kirjutades otsingulahtrisse „e-sigaret“.
Kauplused peavad võtma jäätmed vastu
Iga pood, kust e-sigareti ostsid, peab võtma selle tagasi.
Suured elektroonikapoed peavad vastu võtma kõik väikesed elektroonikaseadmed.
Kui pood keeldub,
saab sellest teatada riigiinfo telefonil 1247.
Kogumiskastid ja kampaaniad
Poed võivad panna välja kogumiskaste,
kuhu saab viia e-sigarette.
Mõned poed pakuvad kasutatud e-sigareti tagasitoomisel soodustust järgmise ostu puhul.
Poed teavitavad kliente tagastamise võimalustest kauplustes.
Elektroonikaseadmete kogumiskasti võib e-sigareti panna koos patarei või akuga.
Patareide ja akude kogumiskastid
Patareide kogumiskasti sobib ainult patarei või aku.
Sinna võib panna ainult e-sigareti aku või patarei.
See tuleb e-sigaretist välja võtta.
Kogumisringid Tallinnas
Vanad e-sigaretid võib viia ka kogumisringile,
mis toimub kaks korda aastas Tallinnas.
Kogumisring võimaldab ära anda ohtlikke jäätmeid kodu lähedal.
E-sigaretid on ohtlikud tervisele.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.