Algab kampaania "Anname au!"
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Algab kampaania “Anname au!”.
Kampaania kutsub kandma sinilillemärki.
Märgiga tunnustatakse kaitseväe ja Kaitseliidu veterane.
Kampaania toimub kümnendat korda.
Kuidas sinilillemärgid valmivad?
Hea Hoog psüühilise erivajadusega meistrid valmistasid ka sellel kevadel tuhandeid sinililli.
Märke müüakse “Anname au!” kampaania toetuseks.
Iga sinilill on eriline käsitöö.
Keda ja mida toetatakse?
2023. aasta kevadel kogutakse raha:
- et toetada veterane ja nende lähedasi
- et toetada tervishoidu laiemalt.
Kampaania abil:
- muudetakse Pärnu rand ligipääsetavaks erivajadustega inimestele
- ostetakse Hiiumaa haiglale vajalik videokolonoskoop
- Kiviõli Seikluskeskusesse luuakse para-suusatamise võimalus.
Videokolonoskoop on seade, millega uuritakse inimese soolt.
Kampaaniat toetavad:
- Lahe Rotary Klubi
- Paralümpiakomitee.
Kes on veteran?
Veteranid on:
- osalenud kaitseväelasena riigi kaitsmisel
- osalenud kaitseväelasena rahvusvahelises tegevuses
- kaotanud püsivalt töövõime kaitseväe ülesannet täites
- kaotanud püsivalt töövõime Kaitseliidu õppusel.
Kaitseväe rahvusvahelised ülesanded on sõjalised ja rahutagamise tegevused.
Eesti Kaitsevägi koosneb:
- elukutselistest kaitseväelastest
- ajateenistuse läbinutest
- Kaitseliidu liikmetest.
Kaitseliit on vabatahtlik ühendus,
mis tegeleb riigikaitsega.
Eestis on üle 3000 veterani.
Aprill on veteranidele pühendatud kuu.
Tänapäeva veteranid on abiks olnud:
- Horvaatias
- Liibanonis
- Bosnia ja Hertsegoviinas
- Kosovos
- Kesk-Aafrika Vabariigis
- Iraagis
- Afganistanis
- Malis
- Iisraelis
- Süürias
- Makedoonias
- Adeni lahel
- Vahemerel.
Kuidas osaleda?
Annetusi aitavad koguda Naiskodukaitse vabatahtlikud.
Sinilille märke ja käepaelu saab osta:
- COOPi kauplustes ja e-poes
- Selveri kauplustes ja e-poes
- Circle K tanklates
- Apotheka apteekides ning e-apteegis
- Apollo raamatupoodides ja e-poes
- R-kioskites
- Karupoeg Puhhi poodides ja e-poes
- Myfitnessi spordiklubides
- Eesti Sõjamuuseumis
- Cargobusi esindustes
- Tallinna bussijaamas
- Topauto esindustes
- Anname Au kodulehe e-poes.
Veteranide märk on sinilill.
Sinilillemärki kandes näitame,
et meid kaitsvaid inimesi.
Viited kasutatud tekstidele
- Anname au! “Kevad tuleb Sinilillekampaania kümnenda juubeliga“
- Eesti Kaitsevägi “Üldinfo“
- Eesti Kaitsevägi “Veteranipoliitika“
- Eesti.ee “Kaitseliit“
- Hea Hoog “Kevad tuleb Sinilillekampaania kümnenda juubeliga“
- Kaitseliidu veeb “Kaitseliit“

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

