Suitsetamine rikub tervist ja keskkonda
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Kõige parem on, 
kui sa ei suitseta. 
Siis hoiad sa oma tervist.
Kui sa suitsetad,
pead arvestama teiste inimestega.
Tervisele on ohtlikud:
- kõik tubakatooted (suitsud, sigarid, mokatubakas, vesipiip) ja
 - e-sigarett.
 
Mõisted
Aktiivne suitsetaja – inimene, kes suitsetab ise
Passiivne suitsetaja – inimene, kes ise ei suitseta, aga puutub kokku mürgiste ainetega, mis tekivad suitsetamisel
Tubakasuits – mürgine suits, mis tekib suitsetamisel
Suitsetamise mõju
Tervisele on ohtlik:
- ise suitsetada
 - viibida ruumis, kus kus suitsetatakse
 - hingata sisse tubakasuitsu
 
Suitsetamine võib põhjustada erinevaid haiguseid, näiteks vähki.
Eriti ohtlik on suitsetamine:
- lastele
 - rasedatele
 - südamehaigetele
 - inimestele, kellel on raske hingata
 - lemmikloomadele.
 
Suitsetamine kortermajas
Kui sa suitsetad oma aknal või rõdul
ja naabril on aken lahti,
jõuab suits ka naabrini.
Isegi kui sa suitsetad avatud aknal,
jõuab suits sulle tuppa.
Ka kinnises toas suitsetades levib suits naabriteni.
Suitsetamine on keelatud:
- kortermaja koridoris
 - trepikojas
 - muudes kõigile mõeldud ruumides.
 
Suitsetamist tuleks vältida ka:
- rõdul
 - akendel ning
 - välisukse läheduses.
 
Kui sa elad kortermajas,
on viisakas suitsetamiseks minna õue
ja jalutada majast kaugemale.
Siis ei häiri suits naabreid. 
Mida teha e-sigaretiga?
E-sigaret on väike elektrooniline seade,
mida inimesed kasutavad suitsetamise asemel. 
See on nagu suits,
aga ilma põlemiseta.
E-sigarette ei tohi olmeprügisse visata,
sest need on ohtlikud. 
E-sigaretid tuleb viia
- jäätmejaama,
 - kauplusse tagasi,
 - ohtlike jäätmete kogumispunkti või
 - ohtlike jäätmete kogumisringile.
 

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
								
								
								
								
