Emadepäev on emadele pühendatud püha
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Maikuu teisel pühapäeval,
14. mail,
tähistatakse emadepäeva.
Emadepäev on emadele ja ka peredele pühendatud püha.
Emadepäev on lipupüha.
Lipupüha tähendab,
et sel päeval võime emade auks panna välja Eesti lipu.
Emadepäeval antakse välja aasta ema aunimetust.
Emadepäeval pea meeles ema ja vanaema
Emadepäeval pea meeles ema ja vanaema.
Emadepäeval tohib õnnitleda kõiki emasid.
Emadepäeval:
- võid kinkida emale või vanaemale lilli, teha kingituse või kutsuda nad sööma
- võid aidata emal või vanaemal teha kodutöid
- võid katta pidulaua
- kui oled vanem, võid kutsuda külla lapsed või lapselapsed
- võid käia ema haual
- võid emale helistada
- võid lihtsalt ema mõtetes hoida
Emadepäeval kuulutatakse välja aasta ema
Eesti Naisliit kuulutas emadepäeval välja ka aasta ema tiitli saaja.
Eesti Naisliit on aasta ema tiitlit andnud välja juba 25 aastat.
Varem on aasta ema valimistel käinud kohal ka Eesti Vabariigi president.
2023. aastal president pidulikul üritusel ei osalenud.
Naisliidu juht Monika Haukanõmm ütles,
et sel korral oli president Alar Karis Jõgeval.
Põhjust, miks president ei osaleda ei soovinud,
Monika Haukanõmm öelda ei osanud.
Tänavu aastal sai aasta emaks Orvi Aasumets.
Orvi on 13 lapse ema ja 12 lapse vanaema.
Emadepäeva ajaloost
Emadepäeva hakati tähistama eelmisel sajandil.
Emadepäeva algne mõte oli,
et lapsed ja abikaasa tänavad emasid ja vanaemasid laste kasvatamise eest.
Eesti esimese piduliku emadepäeva korraldas Helmi Mäelo 1922. aastal.
Seega on emadepäeva tähistamine Eestis 101 aastat vana komme.
Helmi Mäelo tahtis tänada oma ema,
kuna lasterikkaid naisi ei hinnatud.
1936. aastal tekkis komme emadele kingitusi teha.
Emadele:
- soovitati kinkida metsalilli
- neile lauldi
- müüdi emamärke.
Teatrites, raadios ja kinos hakati päeva tähistama vastava kavaga.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

