Tallinn palub inimestel orhideesid hoida

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

orhidee, white, pure, flower, beautiful flowers, macro, orhidee, orhidee, flower background, orhidee, nature, flower wallpaper, orhidee, orhidee
Pildil on orhidee.
Foto: Pixabay

Praegu on looduses orhideede ehk käpaliste õitsemise aeg.

Inimesed murravad neid taimi,
et neid vaasi panna.
See kahjustab taimi.

Mõned kaevavad orhideed välja ja viivad aeda.
Aias need taimed aga ei jää ellu.

Orhideed õitsevad kevadel ja suvel.
Kõige rohkem näeb neid juuni lõpus ja juuli alguses.

Orhideed kasvavad Tallinnas ja mujal Eestis.
Neid võib näha näiteks metsades, teede ääres või parkides.

Orhideed on kaitsealused taimed.
Need on Eesti loodusele väga tähtsad.
Kui neid liiga palju murda või välja kaevata,
võivad nad selles paigas välja surra.

Tallinnas kasvab 20 liiki orhideesid.
Need on looduskaitse all.
Mõned neist on väga haruldased.

Sa pead tegutsema õigesti.
Kui näed looduses orhideed, siis:
• ära murra lille
• ära kaeva taime välja
• lihtsalt vaata ja imetle

Kui inimene kahjustab kaitsealust taime,
võib teda karistada trahviga.

Meelespea:
• Orhideed tunnevad end hästi vaid oma kasvukohas.
• Aias nad enamasti surevad.
• Jäta lill loodusesse,
et ka teised inimesed saaksid seda näha.

Vaata Eesti orhideede pilte: 
orhidee.ee/liigid

FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top