Miks lihtne keel on kasulik?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
23. mail kogunes taas rohelise pealinna rahvakogu.
Rahvakogu tegi 2023. aasta sügisel Tallinnale 39 ettepanekut.
Nüüd Tallinn vastas.
Mida rahvakogu tahab?
Rahvakogu tahab,
et linn oleks rohelisem ja vaiksem.
Tallinn kutsus rahvakogu kokku,
sest hoolib elanike arvamusest.
Tallinna elanikud soovisid näiteks:
istutada rohkem puid
vähendada liiklusmüra
teha liiklus rahulikumaks
toetada kogukonnaaedu
Ettepanekutega peab tegelema Tallinna linnavalitsus
ja erinevad ametid linnas.
Mida linn tegi?
Linn töötas kõik 39 ettepanekut läbi.
Tallinn pakkus välja üle 80 tegevuse,
mis aitavad neid ettepanekuid ellu viia.
Miks see toimub?
Elanikud tahavad:
rohkem rohelust
vähem müra
ohutumat ja aeglasemat liiklust
Need soovid on tähtsad,
sest need teevad elu linnas paremaks.
Mida linn teeb?
Tallinn:
istutab puid 1,3 miljoni euro eest
toetab 39 uut linnaaeda
aitab edasi arendada 101 aeda
toetab seitset linnaaianduse projekti
Mida linn ei tee?
Tallinn jätab muutmata:
parkide kasutamise reeglid
ettepanekute esitamise keskkonna
keskkonnaalase haridusprogrammi
teabe, kui ligipääs tänaval või pargis katkeb
Need asjad jäetakse nii,
nagu need praegu on.
Kuidas edasi?
Linn annab rahvakogule teada,
kuidas ettepanekute elluviimine edeneb.
Linn lubas seda teha vähemalt kuni 2024. aasta lõpuni.
Kui tahad rohkem teada:
„Tallinna vastused rohelise pealinna rahvakogu ettepanekutele“.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!