Kuidas hoida ja hooldada raamatuid?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Artikkel õpetab,
kuidas hoolitseda raamatute eest.
Kuidas hoida raamatud?
Raamatud on tehtud enamasti paberist ja papist.
Valgus, niiskus, kuumus või hallitus
võivad teha raamatutele kahju.
Selleks, et raamatuid kaitsta,
pane need kappidesse või riiulitele.
Eriti head on suletud ustega kapid või riiulid.
Tolmu eest kaitsmiseks
on hea raamatuid hoida tihedalt riiulil koos.
Ära pane raamatuid radikate ja ahjude juurde.
Ära lase päikesel otse raamatutele paista.
Kasuta järjehoidjat.
Ära murra lehekülje nurkasid.
Pea meeles!
Et raamatud püsiksid puhtad,
pese enne lugema hakkamist käsi.
Kooliõpikud säilivad kauem puhtad,
kui paned neile kaaned ümber.
Kuidas hoolitseda raamatute eest?
Kui su raamaturiiul läheb tolmuseks,
siis võta ka raamatutelt tolm ära.
Tee seda tolmuimejaga, mitte niiske lapiga.
Kui raamatud on niiskes kohas,
võivad need hallitama minna.
Märjaks saanud raamatud tuleb hoolikalt kuivatada,
et vältida hallitust ja lehtede koledaks minemist.
Rasvaplekkide puhul aitab triikimine läbi imava paberi.
Näpujälgede eemaldamiseks kasuta kuiva valget seepi.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!

