Mar Galcerán: Hispaania esimene Downi sündroomiga parlamendisaadik
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Mar Galcerán on Hispaanias väga eriline inimene.
Ta on esimene inimene Downi sündroomiga,
kes sai parlamendisaadikuks.
See tähendab,
et ta aitab otsustada tähtsaid asju riigis.
Mida Mar tahab?
Mar tahab,
et inimesed mõtleksid temast kui tavalisest inimesest.
Ta ei taha,
et inimesed mõtleksid ainult tema Downi sündroomist.
Kuidas Mar sai parlamenti?
Mar tahtis juba noorena inimesi aidata.
Ta liitus parteiga ning hakkas osalema poliitikas.
Ta töötas kõvasti ja inimesed märkasid teda.
Lõpuks sai ta koha parlamendis.
Miks see on tähtis?
See on tähtis,
sest Mar näitab,
et Downi sündroomiga inimesed ühiskonnas osaleda.
Mar on nagu sõber,
kes näitab teed ja aitab mõista,
et kõik inimesed on olulised.
Mar Galceráni töö ja mõju
Mar on töötanud palju aastaid,
et aidata teisi inimesi.
Ta on näidanud,
et Downi sündroomiga inimesed saavad olla head juhid.
Tema töö aitab inimestel mõista,
et kõik on olulised ja igaühel on midagi anda.
Mar Galcerán on eriline
Mar Galcerán aitab muuta maailma paremaks ja
näitab, et kõigil on koht siin maailmas.
Mis on Downi sündroom?
Downi sündroom on kaasasündinud haigus.
Kõigil inimestel on kehas pisikesed osad,
mida nimetatakse kromosoomideks.
Need kromosoomid aitavad määrata,
kuidas me välja näeme ja kuidas meie keha töötab.
Downi sündroomiga inimestel on kromosoomid kehas veidi erinevalt.
Downi sündroomiga inimesed:
- võivad välja näha natuke teistmoodi
- neil võib olla vaja rohkem abi õppimisel ja
- igapäevaste asjade tegemisel.
Downi sündroomiga inimesed vajavad tähelepanu.
Siiski on nad on samasugused nagu kõik teised,
sest nad naeravad, mängivad, õpivad ja tunnevad armastust.
Nad võivad teha palju asju,
mida teisedki inimesed.
Mõnikord vajavad nad natuke rohkem aega ja abi.
Downi sündroomi ei saa ravida.
Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!