5 lihtsat nippi, kuidas säästa köögis vett
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Lihtsaskeeles.ee uurib,
kuidas säästa vett toidu tegemisel.
Miks vesi on oluline?
Me kasutame vett iga päev:
- me joome vett ja teeme süüa
- me peseme ennast ja oma riideid
- me kasutame WC-s vett
- me kastame taimi
- me koristame
Kõike seda me teeme mageveega.
Magevesi on vesi,
mis ei ole soolane.
Inimesed saavad juua ainult magevett.
Magevesi on väga tähtis,
sest inimesed ei saa ilma selleta elada.
Magevett peab hoidma.
Magevett saab:
- jõgedest
- järvedest
- allikatest
- vihmaveest ja
- põhjaveest.
Merevesi on soolane.
Merevett inimene juua ei saa.
Kuidas säästa vett köögis?
Kasuta toitu keetes nii palju vett kui vaja.
Näiteks kartuleid keetes pane vett veidi üle kartulite.
Kannu või potiga vett keetes kasuta alati õiges koguses vett.
Kui tahad teha 2 tassitäit teed,
siis vala ka kannu või potti kahe tassi jagu vett.
Elektrilise veekeedukannu puhul
sõltub vajaliku vee kogus kannust.
Kui kannu sees on nähtav spiraal (küttekeha),
peab vett olema vähemalt nii palju,
et spiraal on veega kaetud.
Muidu läheb kann vett keema ajades rikki.
Rikki läinud kann enam ei tööta.
Kui kannu sees ei ole nähtavat spiraali,
siis pane kannu nii palju vett,
kui vaja on.
Veekeetjasse alles jäänud vee,
mida sa enam joogiks kasuta,
võid valada lilledele.
Lilledele vala jahtunud vesi.
Kuum vesi tapab lilled.
Võid üle jäävat vett kasutada ka koristamisel.
Pese puuvilju veega täidetud kausis,
mitte voolava vee all.
Kui lasta kraanist veel niisama voolata,
kulub palju vett.


Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!