Kuidas anda oma hääl Euroopa Parlamendi valimistel?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Euroopa Parlamendi valimistel saad valida,
kes hakkab Eestit esindama Euroopa Parlamendis.
Valimised toimuvad kõigis 27 Euroopa Liidu riigis.
Igas riigis valitakse oma esindajad.
Millal on valimised?
Eelhääletamine – 3. juuni kuni 6. juuni kell 12 – 20
Igas vallas ja linnas on vähemalt 1 valimisjaoskond,
kus saab hääletada.
Täpsem info valimised.ee.
E-hääletamine – 3. juuni kell 9 kuni 8. juuni kell 20
Hääletada saab nii päeval kui öösel
aadressil: valimised.ee.
E-hääletamiseks vajad:
- internetiühendusega arvutit
- ID-kaarti ja lugejat (PIN1 ja PIN2 koodid)
- või Mobiil-ID-d (PIN1 ja PIN2 koodid)
Telefonis või tahvelarvutis hääletada ei saa.
Euroopa Parlamendi valimised – 9. juuni kell 9-20
Hääletamine toimub:
- valimisjaoskondades
- vajadusel hääletaja kodus
Valimisjaoskonnad leiad lehelt valimised.ee
Tulemused
Häälte lugemist alustatakse pärast hääletamise lõppemist.
Tulemusi ei või avaldada enne hääletamise lõppu kõigis Euroopa Liidu riikides.
Valimiste tulemusi näed:
- lehel valimised.ee
- Euroopa Parlamendi kodulehel elections.europa.eu/et/how-to-vote/ee/
- kindlasti avaldatakse tulemused ka ajalehtedes ja televisioonis.
Kui tihti valimised toimuvad?
Valimised toimuvad iga 5 aasta järel.
Viimati toimusid valimised 2019. aasta mais.
Miks on oluline hääletada?
Kui sa hääletad,
siis sa ise valid,
kes sind Euroopa Parlamendis esindab.
Euroopa Parlamendi liikmed
teevad otsuseid,
mis mõjutavad sinu elu.
Näiteks mõjutavad nende otsused:
- töökohti
- tervishoidu
- keskkonda.
Sinu hääl on tähtis!
Kust ma leian hääletamise kohta teavet?
Vaata Euroopa Parlamendi kodulehelt.
elections.europa.eu/et/how-to-vote/ee
Mida teevad Euroopa Parlamendi liikmed?
Euroopa Parlamendi valitud inimesi
võib nimetada parlamendiliikmeteks.
Parlamendiliikmete ülesanded:
- esindada inimesi,
kes Euroopa Liidus elavad - luua ja muuta Euroopa Liidu seadusi
- kontrollida, kuidas Euroopa Liit töötab
- otsustada, milliste Euroopa Liidust väljaspool asuvate riikidega
teha kokkuleppeid kaupade vahetamiseks - otsustada koos Euroopa nõukoguga,
kuidas Euroopa Liit oma raha kasutab
Mitu parlamendiliiget valitakse?
2024. aastal valitakse 720 parlamendiliiget.
Eesti valijad valivad 7 Euroopa Parlamendi liiget.
Parlamendiliikmete arv otsustatakse enne valimisi.
Neid võib kokku olla kuni 750.
Igat Euroopa Liidu riiki esindab kõige vähem 6
ja kõige rohkem 96 parlamendiliiget.

Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!