Kuidas liikuda libedaga?
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Talv muudab meie teed ja tänavad libedaks.
Libedaga on lihtne kukkuda.
Igal aastal juhtub sadu õnnetusi,
kus inimesed libeduse tõttu kukuvad.
Saame teada,
kuidas libedaga ettevaatlikumalt liikuda.
Vali sobivad jalatsid
Talveks vali jalatsid,
millel on libisemiskindlad tallad.
Tugevama mustriga kummist tallad libisevad vähem.
Kasuta libisemisvastaseid taldasid
Kui su jalatsid on libedad,
kasuta eraldi taldasid,
mis takistavad libisemist.
Tuppa minnes saad need jalatsitelt eemaldada.
Käi aeglaselt ja tähelepanelikult
Väldi kiirustamist.
Jälgi oma ümbrusest.
Kõnni kindlalt ja väikeste sammudega.
Kasuta käepidemeid ja tugesid
Kui on võimalik,
hoia libedas kohas kinni käepidemetest või seinast.
Ka käimiskepid aitavad libedaga püsti seista.
Jälgi, kuhu astud
Väldi libedaid kohti nagu jääkamakad või märjad lehed.
Ära hoia pilku telefonil,
kui pead liikuma libedal teel.
Kanna pehmendavaid riideid
Pane selga mitu kihti riideid,
mis kaitsevad sind,
kui sa peaksid kukkuma.
Tõrju libedat
Kui elad oma majas,
viska libeda tee peale
näiteks soola, liiva, kruusa
või mõnda muud libedust vähendavat vahendit.
Ole ettevaatlik autost väljudes
Astu autost välja aeglaselt.
Veendu, et sinu jalad on kindlalt maapinnal enne,
kui tõused ja autost lahti lased.
Julge küsida abi.
Tasakaalusta oma keha
Kui kannad poekotte,
siis kanna raskusi mõlemas käes ühtlaselt.
Nii hoiad oma keha tasakaalus.
Sa võid võtta poodi kaasa ka ratastega koti.
Väga halva ilma korral,
võid toitu koju tellida.
Kasuta pimedas taskulampi
Taskulamp aitab näha,
kus sa kõnnid.
Taskulamp on olemas ka paljudel telefonidel.
Oska kukkuda
Kui kukkumist ei saa ära hoida,
püüa lõdvestuda.
Ohutum on kukkuda istuli või külili.
Sinu reied ja tuharad pehmendavad kukkumist.
Jälgi ilmateadet
Kui ilmateade hoiatab tugeva libeduse eest,
püsi parem kodus.
Võta telefon kaasa
Kui telefon kaasas on,
saad kutsuda pärast kukkumist abi.
Katrin Jõgisaar
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Jälgi Arusaamise Agentuuri!