Tallinlased saavad suurjäätmeid tasuta ära anda
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!
Tallinlased saavad tasuta ära anda suurjäätmeid.
Kampaania toimub 12. augustist kuni 18. augustini.
Suurjäätmeid saab viia nelja erinevasse jäätmejaama Tallinnas.
Jäätmejaamade asukohad on:
- Pääskülas – Raba tn 40
- Rahumäel – Rahumäe tee 5a
- Pärnamäel – Ristaia tee 8
- Paljassaare – Paljassaare põik 5
Kuidas kampaania töötab?
- Iga Tallinna elanik saab tuua kuni 3 kuupmeetrit (umbes ühe auto haagise täis) suurjäätmeid.
- Kampaania on ainult Tallinna elanikele.
- Jäätmejaama minnes võta kaasa ID-kaart või juhiluba.
- Juriidilised isikud (nagu korteriühistud) ei saa kampaanias osaleda.
Miks see on oluline?
Abilinnapea Margot Roose ütleb,
et sellised kampaaniad õpetavad jäätmeid sortima ja keskkonda puhtana hoidma.
Kuidas kaasa aidata?
- Enne jäätmejaama toomist võib näiteks mööbli lahti võtta,
et see võtaks vähem ruumi. - Tihe pakkimine aitab jäätmejaamas ruumi säästa.
- Madratsite jaoks on jäätmejaamas eraldi konteiner.
Suurjäätmed on näiteks:
- mööbel ja selle osad (diivanid, lauad, riiulid)
- vaibad ja põrandakatted
- madratsid
- kardinad ja kardinapuud
- suured lillepotid
- riidenagid
- peeglid
- spordivahendid, jalgrattad, suusad, kelgud
- lapsevankrid
Suurjäätmed ei ole:
- ehitusjäätmed (WC-potid, vannid, aknad, uksed)
- ohtlikud jäätmed (värvipurgid, eterniit)
- probleemtooted (autode osad, rehvid)
- vanametall
- elektroonikaseadmed (pesumasinad, telerid, külmikud)
Tallinna jäätmejaamades saab igapäevaselt viia ka muid jäätmeid ja terveid esemeid taaskasutusse.

Katrin Jõgisaar
Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja
Lihtne keel
Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.
Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.
Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!
Jälgi Arusaamise Agentuuri!