Riik maksab ühekordset toetust puuetega inimestele

Riik maksab ühekordset toetust puuetega inimestele

Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

wheelchair, disabled, someone with reduced mobility, man, promenade, hand, wheelchair, wheelchair, wheelchair, wheelchair, wheelchair, disabled
Pildil on ratastool ja käsi.
Foto: Pixabay

Mis toimub?
Riik maksab ühekordset toetust,
et vähendada mootorsõidukimaksu mõju. 

Mootorsõidukimaksu kutsutakse ka automaksuks.

Kes saab toetust?

  • Raske või sügava puudega lapsed
  • Harvikhaiguse toetust saavad lapsed
  • Raske või sügava puudega tööealised inimesed
Tööealiseks nimetatakse inimesi,
kes ei ole lapsed ega pensionärid.
 

Kes ei saa toetust? 

  • Vanaduspensionit saavad puuetega inimesed
  • Keskmise puudega lapsed ja tööealised

Kui palju toetust makstakse?

  • Raske puudega laps või harvikhaigusega laps – 95 eurot
  • Sügava puudega laps – 142 eurot
  • Raske puudega tööealine – 60 eurot
  • Sügava puudega tööealine – 250 eurot

Kuidas makstakse toetus välja?

  • Toetus kantakse pangakontole või saadetakse kojukandega
  • Raha makstakse alates 23. jaanuarist 2025
  • Kõik toetused makstakse välja hiljemalt 31. märtsiks 2025

Kas toetuse saamiseks peab omama autot?
Ei. 
Toetuse saamiseks ei pea omama autot.

Kas puuetega inimesed on mootorsõidukimaksust vabastatud?
Ei.
Puuetega inimesed ja nende jaoks kohandatud autod ei ole maksust vabastatud.
Alates 1. juunist 2025 tõusevad puudega inimeste sotsiaaltoetused.

Kust saab rohkem infot?

FOTO Katrin Jõgisaar (230 × 230 px). ALLIKAS erakogu

Katrin Jõgisaar

Loo koostaja ja kujundaja
- lihtsaskeeles.ee peatoimetaja
- Arusaamise Agentuuri asutaja
- lihtsa keele asjatundja ja koolitaja

Lihtne keel

Lihtne keel on lihtsustatud keel.
See on vajalik inimesele,
kellel on raskusi lugemisega või arusaamisega.

Lihtne keel sobib ka lugejale,
kes saab aru keerulisest tekstist.

Kui jagad meie artikleid,
aitad lihtsal keelel levida.
Palun jaga seda lugu! Aitäh!
Jälgi lihtsas keeles uudiseid!

Jälgi Arusaamise Agentuuri!

Scroll to Top